
Vier strategisch geplaatste draaipunten en twee koppelingen werken samen om een enkel zwevend draaipunt te creëren voor het meest actieve, efficiënte veersysteem.
De winkelwagen is nog leeg
PURE XC SPEED
Met een ALUXX SL aluminium frameset die is ontworpen met 90 mm veerweg achter en 100 mm voor, is deze soepel rijdende 29er een meester in het veroveren van technisch XC-terrein. Hij is geoptimaliseerd voor wielen met een grotere diameter met een verbeterd Maestro-veersysteem dat is geconfigureerd voor een strakkere achterdriehoek. Zijn progressieve framegeometrie maakt hem sneller en wendbaarder op beklimmingen en afdalingen. Een trunnion-mount schokdemper zorgt voor een soepel gevoel met verbeterde trapefficiëntie, en de Advanced Forged Composite bovenste rockerarm is lichter en sterker dan aluminium. Een lichtgewicht Giant WheelSystem met Boost-technologie wordt geleverd met tubeless banden die al zijn gemonteerd zijn, waardoor het gemakkelijk is om extra efficiëntie en controle te ervaren op technisch terrein.
Vier strategisch geplaatste draaipunten en twee koppelingen werken samen om een enkel zwevend draaipunt te creëren voor het meest actieve, efficiënte veersysteem.
Het nieuwste van het nieuwste aluminium frameset-materiaal met de beste sterkte-gewichtsverhoudingen in zijn klasse en unieke lastechnologieën voor een hoogwaardige rijkwaliteit.
De bijgewerkte "lange en lage" XC-framegeometrie is op maat gemaakt voor 29-inch wielen om controle, acceleratie en stabiliteit te optimaliseren.
Bredere naafafstand (110 mm voor / 148 mm achter) resulteert in stijvere wielen voor extra controle plus meer bandenspeling en een verbeterde kettinglijn voor optimale aandrijflijnprestaties.
Een geavanceerd vormproces onder hoge druk wordt gebruikt om complex gevormde koolstofvezelcomponenten te produceren die lichter, stijver en sterker zijn dan vergelijkbare aluminium componenten.
De nieuwe shockmount zorgt voor een lagere hefboomverhouding voor meer pedaal- en remefficiëntie, plus een lager zwaartepunt en kortere liggende achtervorken voor verbeterde handling, klimmen en behendigheid.
Een enorm oversized trapas / liggende achtervork is voorzien van een volledig geïntegreerd 86 millimeter breed trapasontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Een massieve rechthoekige onderbuis vormt de schakel tussen het oversized OverDrive-systeem en de PowerCore-trapas. Deze nauwkeurig ontworpen, rechthoekige vorm zorgt voor een ongeëvenaarde stuur- en trapstijfheid met een minimaal gewicht.